Updates Cubus 2020

Altijd op de hoogte van de laatste updates!

Op deze pagina vind je de meest recente updates van Cubus en LEA, heb je het idee dat er iets anders loopt dat normaal? Dan kan je op deze pagina zien of er is aangepast. Heb je na een update een vraag of opmerking? Laat het ons in het onderstaande formulier weten.

 MMK bew paars web clearis

Altijd op de hoogte van de laatste updates.

Week 41 t/m 50

  • Foutoplossing: Wanneer een factuur verwijderd werd, bleef de order op 'gefactureerd' staan. Dit hebben we aangepast zodat de status van de order correspondeert met de facturen.  

  • Aanpassing in het facturatieproces: Zodra een factuur verstuurd is, is deze niet meer te verwijderen. Een correctie kan alleen gemaakt worden door het maken van een creditfactuur. Zo blijft de boekhouding in de financiĆ«le applicatie in orde. Wanneer een factuur nog niet verstuurd is, is er de mogelijkheid om de factuur of factuurregel te verwijderen.

  • Klant specifieke aanpassingen op verzoek.

  • Aanpassingen of oplossingen voor problemen die via het ticketsysteem bij ons zijn binnen gekomen. 

  • We werken bijna dagelijks aan het realiseren van de nieuwe interface. De afronding daarvan verwachten we eind Q4.

Week 30 t/m 40

  • Meldingen bij projectrapportage bij overuren zijn aangepast.

  • bij het overzicht van openstaande posten zijn kolommen toegevoegd.

  • Bij de project actie en het inline overzicht zijn percentages toegevoegd.

  • verrekentarieven kun je vastleggen bij de tijdregistratie en de historie is bijgewerkt.

  • Het is mogelijk om eenheden toe te voegen in Cubus, waardoor het mogelijk wordt om te verkopen in een andere eenheid dan waarin het product op voorraad ligt.

  • Bij wachtwoord velden is een kopieer naar klembord knop toegevoegd.

Week 25 t/m 29

  • Het sprint overzicht heeft een nieuw uiterlijk gekregen.

Week 20 t/m 24

  • Rapportage van de uren is toegevoegd en bijgewerkt. Vanaf nu klopt het percentage geschreven uren.

  • Op de contract product regels heb je nu de mogelijkheid om korting toe te passen.

  • De beschrijvingen bij contracten zijn uitgebreid en aangepast.

  • De instelling om alleen uren te kunnen boeken op projectstappen is aangemaakt. Hierdoor voorkom je dat er uren worden geboekt op gesloten projecten of dat er uren nergens aan gekoppeld zitten.

  • Er was een afrondingsverschil in factuur documenten. Dit is nu opgelost.

  • Projecten zijn losgekoppeld van de factuurkop

Week 15 t/m 19

  • De mogelijkheid om extra informatie velden te kunnen verwijderen is toegevoegd.

  • In de inkooporderregel is het veld supplier reference toegevoegd.

  • Als een arbeidscontract eindigt is het mogelijk om een melding in te stellen.

  • App4Sales koppeling is verder uitgebouwd, waardoor App4Sales en Cubus nog meer met elkaar praten.

Week 10 t/m 14

  • Producten verwijderen in Woocommerce wordt ook doorgevoerd in Cubus. Standaard elke nacht wordt de productinformatie bijgewerkt.

  • Binnen een order kun je verschillende maten kiezen en eventueel iets aanpassen op de factuurregels.

  • Het aanmaken van een service klus is mogelijk in de tabletmodus.

  • In de service klussen module is het mogelijk om vrije notities te plaatsen die in te zien en te bewerken zijn in de afspraak. Deze worden ook zichtbaar op de order.

  • In de order rapportage is de kolom Delivery date toegevoegd. Deze kolom geeft weer wanneer een order moet worden geleverd. Daarnaast kun je aangeven of de order afgeleverd is.

  • Bij printinstructies is de mogelijkheid om standaard teksten toe te voegen mogelijk gemaakt.

  • Binnen de service klus module is het mogelijk om twee handtekeningen te zetten.

  • Beschrijving uitgebreid op entiteit product wordt overgenomen in het notitieveld van de inkooporderregel.

  • Delivery times op de inkooporder is omgezet naar een niet gelokaliseerd veld.

Week 5 t/m 9:

  • Het is mogelijk gemaakt om de vertaling van een product te genereren naar eindproducten.

  • Het order Pick proces is verder uitgebreid en geoptimaliseerd zodat dit proces zo efficiĆ«nt mogelijk loopt.

  • Bij het genereren van een order document met tabel kreeg de gebruiker een foutmelding te zien. Dit probleem is verholpen.

  • Als gebruiker met de juiste rechten is het nu mogelijk om van organisatie te wisselen.

  • Het is vanaf nu mogelijk om vanuit het overzicht de geselecteerde inkooporderregel of verkooporderregel te openen.

  • De verwachte leverdatum is direct aan te passen in een inkooporder.

  • Het is mogelijk gemaakt om een medewerker aan een inkooporder te koppelen.

  • Het is mogelijk gemaakt om automatisch een standaard sjabloon te laden bij een verkooporder.

  • Termijnen uit een order kunnen via variabele op het orderdocument worden gezet.

  • Binnen de projectplanning is een Gantt editor toegevoegd waardoor je projecten aan de hand van een Gantt chart kan plannen.

Week 1 t/m 4:

  • Bij het wijzigen van een order op de inkooporderregel bleven de oorspronkelijke artikelgegevens staan. Dit is opgelost zodat bij het wijzigen van een order ook de juiste artikelgegevens in de order staan.

  • In het orderoverzicht zijn de volgende kolommen toegevoegd: Calculatie volume, Calculatie prijs product, Calculatie transportprijs.

  • Bij de laatste dagen van december werden de verkeerde weeknummers getoond. Dit is aangepast.

  • De levertijd van de verkooporder kwam niet mee op de inkooporder vanuit het orderoverzicht, dit is opgelost.

Vraag of opmerking over een update?

Laat het ons hieronder weten!

Je bericht is succesvol verzonden